داستان پیراهن مشکی نساجی لغو شد بنزما در فکر ترک عربستان تونی کروس زمان خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال را مشخص کرد تأکید و توصیه شهید سید ابراهیم رئیسی بر ورود فوتبال به مناطق محروم هادی رضایی در تالار مشاهیر فدراسیون جهانی والیبال سقف بودجه اعلام شد:بنویسید ۳۲۵ میلیارد، بخوانید ۵۰۰ میلیارد تاریخ و ساعت بازی بایرلورکوزن و آتالانتا در فینال لیگ اروپا | جاودانگی آلونسو یا تداوم غول‌کشی‌های گاسپرینی؟ روزبه چشمی در استقلال می‌ماند یا می‌رود؟ حضور وزیر ورزش در منزل شهید امیرعبداللهیان و سردار موسوی حجازی مجوز نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد توافق پرسپولیس با اوسمار محرومیت هاشمی نسب بخشیده شد تقدیم نشان طلای پارادوومیدانی قهرمانی جهان به رئیس جمهور شهید کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با نام «خادم‌الرضا» افشاگری مهم ممبینی در خصوص فساد در فوتبال+ ویدیو امیرقلعه‌نویی: آقای رئیسی پاداشی الهی گرفت برنامه سه هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد بوکسور مشهدی در ترکیب تیم ملی بوکس برای انتخابی المپیک مسابقات ورزشی تعطیل نمی‌شود سهیل مهدی بعد از برکناری در سازمان لیگ چه می‌کند؟
سرخط خبرها

استارت مهاجرنوین از پادگان!| تیم مشهدی در لیگ دسته سوم

  • کد خبر: ۶۴۸۶۰
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
استارت مهاجرنوین از پادگان!| تیم مشهدی در لیگ دسته سوم
تنها نماینده مشهد در مرحله دوم لیگ دسته‌سوم فوتبال کشور از امروز به میدان می‌رود
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ هفته نخست از دور دوم لیگ دسته‌سوم فوتبال کشور از روز گذشته آغاز شد و امروز تنها نماینده مشهد در این رقابت‌ها به‌مصاف ۰۴ بیرجند خواهد رفت. تیم فوتبال مهاجرنوین مشهد بعد از حذف تیم‌های شریعت‌نوین و آسمان مشهد در دور اول این رقابت‌ها، حالا تنها نماینده مشهد برای رسیدن به لیگ دسته‌دوم به‌حساب می‌آید.
 
شاگردان نزار موسوی، سرمربی جنوبی مهاجرنوین، فصل قبل توانسته بودند با کسب عنوان دوم از دور نخست به مرحله دوم صعود کنند و در این مرحله هم با وجود سختی‌های جدول خود را حفظ کنند. حالا مهاجران امیدوارند در گروه ده‌تیمی این رقابت‌ها یکی از عناوین اول یا دوم را به‌دست آورند و جواز صعود به لیگ دسته‌دوم را کسب کنند؛ تیمی که با ۸۰ درصد شاکله بومی و کار جدی در رده‌های پایه فوتبال، قواره تیمی تمام‌بومی را به خود گرفته است.


مهاجرنوین، تیمی محلی که بزرگ شد

تیم فوتبال مهاجرنوین مشهد کارش را از لیگ محلات شروع کرد. سال ۷۸ وقتی تربیت‌بدنی شهرداری مشهد مسابقات فوتبال محلات را برگزار کرد، تیمی متشکل از جنوبی‌های مشهدنشین محله عرب‌ها تشکیل شد و در این رقابت‌ها شرکت کرد. تیمی محلی که در همه این سال‌ها رفته‌رفته مسیر پیشرفت را در پیش گرفت. مهاجرنوین حالا نه‌تن‌ها در رده‌های سنی فوتبال مشهد و استان تیم دارد، بلکه در رده بزرگ‌سالان هم تنها نماینده مشهد در دور دوم لیگ دسته‌سوم فوتبال کشور است.
 
نزار موسوی، سرمربی جنوبی این تیم، می‌گوید: تیم ما همان نونهالانی‌اند که سال ۷۸ در مسابقات محلات شرکت کردند و امروز بزرگ شده‌اند. وی می‌افزاید: ما سال گذشته اولین‌بار بعد از ۱۵ سال به‌عنوان یک تیم مشهدی از مرحله نخست لیگ دسته‌سوم به مرحله دوم صعود کردیم. اتفاقی که خیلی از مربیان بزرگ با رزومه‌های آن‌چنانی نتوانستند آن را رقم بزنند. مهاجرنوین فصل قبل نتوانست از سد دور دوم بگذرد، اما دست‌کم سهمیه استان در این مرحله را حفظ کرد.


شروع یک مسیر سخت

در مرحله دوم لیگ دسته‌سوم فوتبال کشور ۳۰ تیم در قالب ۳ گروه ده‌تیمی با یکدیگر پیکار خواهند کرد. تیم مهاجرنوین در گروه دشوار این مسابقات، گروه الف، با تیم‌های قدری، چون مقاومت تهران، شهرداری نوشهر، جوان ساری و... هم‌گروه است. شاگردان نزار موسوی در گام اول با تیم ۰۴ بیرجند پیکار خواهند کرد. سرمربی مهاجرنوین درباره وضعیت تیمش در آستانه بازی فردا با بیرجند اظهار می‌کند: تیم ما ۹۵ درصد بسته شده است و مهره‌هایی که می‌خواستیم جذب تیم شده‌اند. فقط کمی دیر کارمان را شروع کردیم و علتش هم این است که بازیکنانی که جذب کردیم، درگیر لیگ‌های دیگر بودند.
 
شاکله تیم خوب است. تلاش می‌کنیم تا یکی‌دو هفته اول را با هر مشقتی هست بگذرانیم تا بچه‌ها آرام‌آرام باهم هماهنگ شوند. نزار موسوی خاطرنشان می‌کند: ۲ ماه است تمرینات را شروع کردیم، اما مهره‌های جدیدمان از اوایل فروردین به ما اضافه شدند. چهارپنج بازی دوستانه داشتیم تا از نظر تاکتیکی خواسته‌هایمان را تمرین کنیم. پیشرفت خوبی داشتیم، اما تا زمانی که وارد مسابقات نشوید، هیچ‌چیز معلوم نیست. من به این تیم اعتماد کامل دارم.

استارت مهاجرنوین از پادگان!

گلادیاتور‌ها علیه مهاجران

تیم‌های حاضر در گروه مهاجرنوین مشهد حریفان سرسختی هستند که هر کدامشان ممکن است در مسیر خوشبختی گریبان تیم مشهد را بگیرند. باوجوداین، نزار موسوی، سرمربی تیم مشهد، ۳ حریف را در مسیر صعود رقبای جدی تیمش می‌داند: تا وارد مسابقات نشوید، نمی‌توانید بفهمید شرایط چطور است، اما من فکر می‌کنم تیم‌های نوشهر، مقاومت تهران و جوان ساری رقبای سخت ما در این گروه باشند. وی خاطرنشان می‌کند: بچه‌های ما همه تلاششان را می‌کنند و مطمئنم امسال خیلی بهتر نتیجه خواهیم گرفت.


به جوانان این شهر کمک کنید

سرمربی مهاجرنوین درباره لزوم حمایت مسئولان می‌گوید: مسئولان روز گذشته سر تمرین ما آمدند و امیدوارم این شروعی برای حمایت‌هایشان از تیم ما باشد. فعلا که چیزی نبوده است و شاید فقط در این حد که هزینه زمین را از ما نگیرند حمایت وجود داشته است. نزار موسوی خاطرنشان می‌کند: این تیم متشکل از جوانان همین شهر است و ما بعد از پدیده که در لیگ برتر است، تنها نماینده مشهد هستیم که در سطح لیگ‌های کشوری در رده بزرگ‌سالان حاضر است.
 
حسین فاطمی، مدیرعامل مهاجرنوین، هم با تأکید بر بومی‌بودن تیمش می‌گوید: ۸۰ درصد بچه‌های ما بومی‌اند و بقیه بازیکنان را هم به‌هرحال برای تقویت تیم لازم بود از خارج استان جذب کنیم. وی می‌افزاید: اصولی و حیدری در هیئت‌فوتبال خیلی به ما کمک کردند، اما وضعیت طوری است که از مسئولان استان و از هر سازمان و نهاد خصوصی و دولتی که بتواند به ما کمک کند، می‌خواهیم دست ما را رد نکند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->